onsdag 2 april 2014

Sexpack in progress

På väg tillbaka till jobbet från sjukgymnasten. Från dagens pass alltså. Många återstår. Vi börjar bli goda vänner, jag och min sjukgymnast!

Nu har vi i alla fall kunnat minska från två pass i v till ett, de senaste veckorna.

För två veckor sedan fick jag resultat på min första MR, den privata. Ingen vidare munter historia, men det hade kunnat vara värre, tänker jag. Beskriver resultatet i ett separat inlägg sen. 

Skriver första MR, för jag skall göra en till. Eller ja, en tredje är det ju faktiskt om man räknar in den för vaden också. Långdragen historia det här. Denna gång skall landstinget betala, och det blir en liknande den förra, av ländryggen men förmodligen även bäckenleder denna gång.

Nåja - sjukgymnastiken.

Den går framåt! :-) Sen röntgenresultatet är fokus ännu mer på magmuskler. Nu ska här fixas sexpack, på riktigt. Det är min chans att bli hyggligt besvärsfri utan att behöva operera ryggen, och efter senaste veckans omlagda träning så vågar jag faktiskt känna hopp.

Förutom att det är rätt så kräktråkigt att bara träna mage så får det mig att känna lite mer tillförsikt för framtiden.

Just nu har vi "lätt" nivå med ca 140 olika situps och 3x1 min planka 1ggn/dag. Om några veckor lär det vara betydligt mer om kroppen svarar som vi vill. Håll gärna tummarna!!

I natt drömde jag att jag sprang. Jag flög fram på lätta ben med en känsla av eufori. Snälla låt det bli verklighet en dag! Jag vill så gärna...

1 kommentar:

  1. OJojoj, läste inlägget ovan också. Men det låter bra med ett tydligt mål om sexpack :) Och motivationen är det ingen tvekan om gissar jag. Eftersom min vad också strejkar för tillfället får jag också köra lite magträning här hemma.

    SvaraRadera