torsdag 20 februari 2014

Alla hjärtans dag

Oavsett vad man må tycka om kommersiella påfund som Alla Hjärtans Dag, och oavsett hur man väljer att fira eller inte fira dylika dagar, så tror jag att de flesta skriver under på att det finns något trivsamt med just Alla Hjärtans Dag.

Självklart eftersträvas kärlek 365dagar om året, otvivelaktigt, men just Alla Hjärtans ger utrymme för lite extra kärlek som lätt glöms bort i vardagen, hur fina intentioner man än har, tycker jag <3

En extra kram till uppskattade kollegor, en extra tanke till de som inte längre finns hos oss, en extra hälsning till vänner som finns på distans - kort och gott lite extra kärlek som får hjärtat att bli lite extra varmt.

Något som sedan fick hjärtat att svämma över fullständigt var store sonens egenhändigt gjorda hjärta till mig, som han var så stolt och glad över <3 och som grädde på moset så hade så högt älskade maken köpt mig en fantastisk fruktkorg! Han känner mig han! <3



 
Jag å min sida hade bland annat köpt lite extra gott, och mycket, fredagsgott - vilket även maken hade - så det blev en extra festlig avslutning av kvällen och gottet räckte sedan hela helgen igenom :-)

Gruyere kan man aldrig få för mycket av! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar