fredag 13 juni 2014

En morgon i trädgården

Jag hade några minuter över innan jag behövde bege mig mot tåget imorse och passade på att ta ett varv i trädgården och klippte bort lite ohyra från björnbären på vägen. Även i år så drabbas en del av de nya skotten av jättemycket ohyra? Mycket märkligt, jag har försökt att googla fram info, men hittar inget.


Nu växer den så mycket att jag helt enkelt klippte bort de drabbade skotten trots att de var på G att blomma. Inte mycket att göra kändes det som. Vi kommer få björnbär så det räcker ändå.

Mycket är på G i trädgården nu! Denna tid är verkligen fantastisk och jag är så glad över alla bär och annat vi har.

Några av de sorter som är närmast på G är smultronen, jordgubbarna, hallonen och krusbären, även blåbären börjar komma.






Och kryddorna håller på att förväxa sig fullständigt...har någon tips på saker man kan göra av citronmeliss och mynta mer än te, dekoration och mojitos ;-)?


Härliga sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar