måndag 2 juni 2014

I stället för

Istället för att skriva om store sonens härliga 5-årsdag och kalas, allt som frodas i vår härliga trädgård, om den jättetrevliga helgen i Göteborg med löpartjejerna, hingstval till Chiquita och allt annat, så blir det som ingenting. Platt fall. Fast jag vill.

Ryggen och benet blir inte bättre utan tvärtom och sättet det begränsar mitt liv på gör mig så ledsen och matt. Jag harvar på med sjukvården för att få hjälp och försöker samtidigt hålla hoppet uppe om att det snart ska bli bra men det börjar bli svårt. Förmodligen är utvägen nu operation, jag börjar ställa in mig på det. Berra är skadad och bor nu tillfälligt i ett konvalescentstall då jag inte klarar av att promenera honom i den omfattning som krävs för han läkning pga min rygg. Chiquita är tyvärr inte så bra i sitt ben efter fölningen som jag hoppats på så hon blir förmodligen aldrig mer ridhäst utan får stanna i avelsboxen sålänge hon mår bra nog för det.

Så har jag släpat runt på en förkylning i mer än 6v nu som utvecklats till en bihåleinflammation vad det verkar som och inte direkt muntrar upp.

Nu behöver jag dock försöka fokusera ännu hårdare på det positiva i livet, det andra kommer ju på köpet ändå. Lättare sagt än gjort, men sommaren hjälper helt klart till. Nu jäklar.

Ett steg till att återfå energin är att skriva här om lite av det goda vardagen bjuder på. Jag gillar det ju. Så se så - nu ska jag ta mig uppåt igen! Slutgnällt! Nu har jag brutit ihop - bara att komma igen alltså!

Sammanfattar med en bild på finaste Berra som bjuds på knäcketårta i rehabstallet då stallägarens dotters ponny fyller år <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar