tisdag 30 september 2014

Julklappar check!

Inspirerad av senaste årens resor ner till Det Gula Varuhuset I Söder, aka Gekås, när det närmat sig jul så fick jag ett infall för några v sedan och bestämde mig för att ta en tur i år igen, men denna gång mycket tidigare för att hinna innan operationen. Tanken på att så mycket som gå in i en endaste affär som nyopererad gjorde valet mycket enkelt.

Jag är en sådan som tycker om att ge bort presenter, så att utesluta dem helt var inget lockande alternativ.

Sagt och gjort, jag frågade min kära mor om hon ville följa med och det ville hon (vilket var fantastiskt bra, inte bara för att det var mysigt utan även för att hon körde stor del av vägen så att min krake till rygg inte behövde utstå den extra smärtan det innebär), så i slutet av förra veckan styrde vi kosan ner till fina vän L utanför Varberg. Där hade vi en jättemysig kväll och så styrde vi mot Gekås morgonen efter.

Där blev vi i 12h :-O inkl. lite vilopaus och skoköparpaus.

Så nu har vi hela årsförbrukningen av hygienartiklar, underkläder, strumpor och vantar för hela familjen samt div barnkläder, lite baskläder till mig och maken, ALLA julklappar till släkt och vänner, en del husgeråd inkl. fönsterputsmaskin, svamp och frukttork, juicepress och lite nytt pyssel samt några böcker till barnen inför första tiden efter operationen klart. Ganska effektivt om jag får säga det själv ;-) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar