torsdag 8 januari 2015

Återbesök och åter på jobbet

Igår var det dags för det första återbesöket på Stockholm Spine Center efter operationen, på dagen 3månader.

Det inleddes med röntgen och avslutades med ett möte med min kirurg.

Summa sumarum så läker jag som jag ska, processen går framåt, och läkaren är förhoppningsfull om att jag ska kunna bli mig själv fullt ut igen, så småningom :-)

Nu skall jag skaffa mig den cykeltrainer jag tänkt så länge nu och bygga vadmuskler så att jag kan börja springa till våren igen! Så tyckte läkaren att jag gott kan åka slalom när jag åker på den traditionsenliga tjejresan till Sälen om 4veckor! Operationen är helt stabil och kan inte på något sätt äventyras "-oavsett om du åker i varenda puckelpist du kan hitta". Jag känner mig larvigt glad för det!! 

Dock konstaterade vi unisont att de högklackade skorna som normalt är med för dansen på kvällarna får bytas ut mot lågskor i år. En anledning att shoppa nytt, alltså! ;-)

Idag har jag jobbat för första gången sen operationen, och sitter nu på tåget hem. Det har gått över förväntan känns det som! Hoppas känslan består ikväll och imorgon...men det tror jag nog.

Jag kommer att jobba varannan dag under januari på läkarens inrådan, och det känns som en bra plan.

Det går framåt - alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar