fredag 5 juli 2013

Hipp Hurra för mormor!

Igår fyllde min underbara mor tillika pojkarnas mormor år så firande stod på agendan!

Dagen inleddes dock med att jag red min uppfödning "Berra" för fösta gången. Det är alltid lika häftigt att rida på hästar där man varit med ända sen planeringsstadiet, och Berra har en alldeles alldeles särskild plats i mitt hjärta <3 Så himla roligt var det och J som haft honom på inridning/utbildning de senaste 2 månaderna har gjort ett toppenjobb.

Sen skulle jag köra Berra till sommarbete för att först inse att jag fått punka på ena bakdäcket på bilen... På med reservdäcket och iväg till betet.



Sedan raskt hem för att börja fira mamma. Syster och jag firade henne med Spa-besök och finlunch innan det blev kalas på landet med nära och kära. Många kära återseenden, en härlig kväll!

Innan kalaset blev det dock till att ta med barnen och åka till däckverkstan och få på rätt däck igen (maken hade lämnat det trasiga där när jag var på spa), för att där upptäcka att bilen läckte diesel. Hurra! Inte. Så nästkommande timme tillbringades med två överenergiska barn i bilhallen vid verkstan medan bilen lagades. Lite lätt svettigt!


Sen iväg och köpa store sonens efterlängtade lego som han sparat veckopeng till i massor av veckor. En stor händelse för en ganska liten kille! Första egensparade saken!

Sen var det kalasdags, puh.

Glad liten son busar med gammelmorfars stavar;




Spabehandlingen vi var på bestod av fotvård i form av fiskar som gjorde våra fötter och underben lena som barnhud följt av lite härlig fotmassage. Fiskarna killades som tur var inte så mycket som befarat, jag är nämligen hysteriskt kittlig om fötterna!

Även maken är nöjd med behandlingen - han skojade innan om att fiskarna skulle bli så mätta att de inte skulle orka äta mer efter mina fötter. Jag erkänner att fötterna inte direkt har högsta prioritet hos en hästtjej! Men nu är de fina och maken glad att jag inte längre rivs, haha! ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar