måndag 8 juli 2013

Löpning pass 12, 13 och 14

Jag vet, det låter lite nördigt att hålla koll på passen i antal, men det är samtidigt lite roligt också så jag fortsätter :)

12:an var 6,7km från landet och hem. Normalt är det drygt 1km längre, men den biten fick jag gå detta pass för GPS:en ville inte koppla upp sig mot satelliterna. Och nördig som jag är så kunde jag ju inte springa utan mottagning på GPS:en ;-)

Pass 13 blev ett pass ute i stallet i lördags, en runda som visade sig vara 5,6km.

Så sist men inte minst pass 14 som jag kom hem från för en stund sedan. Detta var första passet med sällskap! Kul!! Tack för sällskapet Anna :-) Vi "pratade bort" 7,1km som kändes relativt lätta så nästa gång får vi allt utöka lite. Kul det med, att det börjar hända grejer med orken (så att 7,1km känns lätt även om vi "bara" sprang i prattempo - ca 6min/km höll vi).

Om 2 veckor så skall jag och en vän springa Stockholm Kvartsmarathon. Ett lopp som nog låter betydligt fräsigare än vad det förmodligen är (kvartsmara låter ju mer avancerat än 10,5km ;-) ) men roligt skall det bli hur som helst!! 

2 kommentarer:

  1. Sprang du med Anna W? Jag har aldrig sprungit med sällskap förutom D några gånger.
    Och Yeh vad vi ska springa! Men what? Om två veckor? Eh... Sprang nästan fem km i går i värmen och det var asjobbigt. Hoppas på lite svalare väder när loppet är.
    Har du fått mail med mer info förresten?

    SvaraRadera
  2. Har funderat på att sy in band i solhatten så som du gjort. Hur gjorde du det så snyggt?
    Den blev klar igår och perfekt i storlek men idag har det ju bara regnat ;)

    SvaraRadera