torsdag 25 juli 2013

Stockholm Kvartsmarathon 2013

Igår gick loppet av stapeln och jag överlevde! Yey! Det var riktigt roligt :-) Inte slutsatsen att jag överlevde, för det hade jag trots allt förväntat mig ;-) utan den totala upplevelsen. 

Det var ca 25grader varmt och betydligt mer kuperat än förväntat, så jag skulle ljuga om jag skrev att det kändes som en promenad i parken, för det gjorde det definitivt inte...

58,42 (10,5km) blev den officiella sluttiden och plats 40 av 124 i min klass. Det känner jag mig supernöjd med! Detta var det 18:onde passet jag sprang totalt sett sen jag började för ett par månader sedan (och längsta sträckan hittills) så jag är verkligen glad att jag orkade så pass bra. Kul!!

Jag hade sällskap av en kompis som också gjorde ett bra lopp, och vi avslutade kvällen på en trevlig uteservering med ett glas vin innan vi promenerade genom Söder och Gamla Stan till tåget. Himla lyckad och trevlig em/kväll, tack Eva!! Nu laddar vi om för Blodomloppet (10km) om en månad :-)

Eva har också en blogg, som jag rekommenderar varmt. En massa fin inspiration och bra tips om både det ena och det andra! På evaslevapysslar.blogspot.se hittar ni henne.

Inser att jag missat att skriva om de tre passen innan loppet, nr 15-17 alltså.
15 var 7,1km från Landet och hem, nr 16 5km nere hos Lotta i Varberg - jisses vad tungt det passet var! jag var tom tvungen att gå en bit. Förmodligen pga av gassande sol, semesterintag av vin och på tok för lite sömn flera dagar i rad...;-P 
Nr 17 var i måndags, 5km i vanliga spåret på vanlig tid.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Duktiga ni var!! verkligen!! Skulle gärna vilja ha din tid :)

    SvaraRadera
  3. Det gjorde vi bra! Jag ska ta med mig att inte starta så hårt, även om det känns bra! Och ha mp3-spelaren i handen alt kotte :)

    SvaraRadera