onsdag 20 augusti 2014

Ett år senare

Om ca 2v är det ett år sedan jag sökte läkarvård för vad som då var "bara" en krånglande vad, numera rygg och hela högerbenet. Då trodde jag att jag skulle kunna springa Lidingö Tjejlopp 3v senare, bara jag fick bort vad som kändes som en inflammation. Tji fick jag kan man säga...

Massor av antiinflammatoriskt, en naprapat, två sjukgymnaster (totalt 10mån sjukgymnastik), sex läkare, två slätröntgen och tre magnetröntgen senare så står jag inför vad som verkar ofrånkomligt för att kunna få bli bättre och få vara mig själv igen - en operation. Imorgon börjar den resan så smått. Oerhört läskigt, men också så skönt att vara "framme". Nu återstår att se vad som sägs imorgon, listan med frågor börjar bli lång...


Såg att jag aldrig skrivit ner de fulla svaren från röntgen här om vad som orsakar problemen.

Degeneration i L2-L3, L3-L4 och L5-S1, Diskbråck i L2-L3 med trånga förhållanden för båda L3-rötterna, diskbuktning i L3-L4, ett till diskbråck i L5-S1 som tangerar S1-roten (Ischias) och har rift på höger sida samt att kota L5 har spondylolys (brutna kotbågar) på båda sidor.

Så var det med det! Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar