måndag 25 augusti 2014

Pixiförvaring

Vi har en ständigt ökande mängd pixiböcker här hemma. Nu så pass många att äldste sonen uttryckte en önskan om förvaring åt dem.

Sagt och gjort, jag plockade fram lite Zpagetti och improviserade fram en liten korg. Inte det mest lyckade jag gjort precis, men funktionell blev den i alla fall.


Virkad med nål nr 10.

Så har jag även gjort en prototyp till en liten pixiboksväska som jag och mina syjuntevänner funderar på att producera till förmån för årets kampanj mot bröstcancer på Evas (slowfamiljen.blogspot.com :-) ) initiativ. Förra året gjorde vi "tuttmössor" som blev uppskattade :-)

Väskan görs med en bas av mormorsrutor - mitt livs två första! Har faktiskt aldrig virkat en mormorsruta förut men fler lär det bli för det var ju jättekul!

Kan inte riktigt bestämma mig för om den skall få vara avig eller rät? Hm.

Rätsidan;


Avigsidan;


Virkad i soft cotton, med nål nr 4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar