måndag 2 mars 2015

Kalas x 2

I helgen var äntligen lillebror frisk nog för att ha sitt kalas. I fredags fyllde älskade maken år, så vi höll dubbelkalas i lördags.

Barnkalas på förmiddagen, släktkalas på kvällen. Femmilen från VM i mitten ;-)

Båsa kalasen blev mycket lyckade! Barnen lekte så det stod härliga till och vi vuxna hade det trevligt vi med. Båda jubilarerna var mycket nöjda :-)

Premiär för glutenfri finbakning av större kvantiteter var det. Bakade allt i fredags och i lördags morse, och det blev mycket lyckat får jag nog säga. Försökte baka allt naturligt glutenfritt och lyckades sånär som på lite glutenfri finmix i tårtan. Det var dock medvetet. Den hade jag med lätthet kunnat göra helt NGF den med om det inte vore för att vi har massor av mjölmix i skafferiet som vi fått via livsmedelsanvisningen och som annars inte skulle bli använd.

Förmiddagens fikabord bestod av fruktsallad, chokladbollar, macarons, tårta och två sorters paleo-kakor, en med choklad och en med morötter och pepparkakskryddor - jättegoda! :-D Nästa gång blir nog allt Paleo, tror jag. Det är himla lärorikt det här!



Till kvällen bakade jag ytterligare en tårta och maken hade kokat en jättegod Chili. 

Maken fick bland annat en massa vackra tulpaner, så nu har vi härlig vårkänsla i hela huset! Underbart! Dem njuter jag av för fullt nu i min sjukstuga...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar