torsdag 9 maj 2013

Junta

I tisdags kväll så var det dags för junta igen, denna gång hos Eva. Vi är ett gäng mammor med barn på samma förskola och som nu varit föräldralediga med småsyskon som har börjat ses en kväll var tredje vecka ungefär. Himla trevligt!!

Vi äter god mat, dricker vin, pratar och pysslar - oftast virkning av olika slag.
Jag hade med min virkbok och hittade ett mönster för en liten korg/burk som jag började med. Enligt mönstret så skulle den virkas med steksnöre (!) men det hade jag inget i väskan. Nog för att mina väskor brukar vara som svarta hål, men steksnöre har jag nog aldrig burit runt på helt appropå...;-) Jag hade istället med mig ett nystan Soft Cotton i brunt som jag tyckte borde fungera som stand in, och det gjorde det absolut!

Jag gjorde klart den lilla burken på tåget dagen efter och nu står den på den lilla hyllan bredvid sängen med smycken i.

Tack Eva och ni andra för en trevlig kväll! Nästa gång blir här hemma :-)

Tills dess blir det till att sätta lite bättre fart på träningen (min egen alltså) för i augusti skall vi springa blodomloppet (10km) ihop vi i juntan och det vore roligt att göra en hyfsad insats. Vi får väl se hur det går att få till det med träningen, jag har lovat mig själv att det duger bara att komma ut och inte ha för mkt krav på prestation, eftersom det inte precis dräller av tid som finns över i vardagen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar