onsdag 8 maj 2013

Min första matta

Den började jag på för några månader sedan som ett av mina första projekt och sen dess har den blivit liggande. Så för ett par dagar sedan kom infallet att göra klart den som jag väntat på (även om jag i ärlighetens namn glömt bort den då och då, också) så nu ligger den på plats i lilla C's rum.

Den är inget under av skönhet precis, men den är likväl min första matta.

Den är gjord av ett linnetyg som jag klippt trasor av samt ett nystan Ribbon XL. Från första början hade jag tänkt mig den som större, men när både tyg och garn var slut så kom jag på att det skulle bli bättre att komplettera med ytterligare en matta istället (som köptes för ngn vecka sedan), så den fick duga som den var.

För att den inte skulle bli halkig för barnen att springa på så köpte jag 2st av IKEA's billigaste dörrmattor, klippte till lite och limmade fast på baksidan med textillim. Det gick åt nästan en hel tub...men det fungerar över förväntan!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar