torsdag 30 maj 2013

Projekt omsätts till verklighet

I måndags kväll så var jag och mina kollegor på Gröna Lund för studiebesök, samkväm och provåkning av det senaste projekt vi medverkat i där ute, Eclipse.

En 121 meter hög slänggunga, världens högsta, och som snurrar i en hastighet av 70 km/h.

Det var en häftig känsla där uppe, kan jag försäkra! Om man kopplar bort det nervkittlande faktumet att man sitter 100meter upp i luften, i en stol fäst i 4 små kättingar (som dock är väldigt överdimensionerade i lastkapacitet, sin tunnhet till trots) så är det verkligen en upplevelse och utsikten över Stockholm är oslagbar!

Vi blev som vanligt som barn på nytt så det blev också 3 x Twister, 4 x Insane, 2x Jetline, Kvasten, Fritt fall, Fritt fall tilt, Vilda Musen x 2, Flygande mattan, Bläckfisken, Blå tåget och Katapulten också ;-) förutom god middag och många skratt.

Kanske var det allt åkande som gjorde att jag senare på kvällen lyckades tanka vår dieselbil full med bensin? Goddag yxskaft... Så det blev lite extra äventyr med bärgare och annat, kan man säga. Nu är den i alla fall på verkstad och gissa om jag blev glad när försäkringsbolaget sa att kalaset förmodligen kommer att kosta 0 kronor. Inte ens självrisk, trots bärgare och annat! Hurra!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar