onsdag 8 oktober 2014

På benen!

Hittills idag så har jag "gått" (läs stapplat fram hängande på ett gåbord ;-) ) 2ggr fram och tillbaka i korridoren. MVG på det enligt sjukgymnasterna och sköterskorna. Känns himla bra!

Dränaget, katetern, droppet och morfinpumpen är nu bortkopplat så nu är jag fri från slangar.

Jag mår förvånansvärt bra måste jag säga! Bättre än förväntat. Lite lågt blodtryck gör mig lite snurrig och vänster ben är lite upprört med smärta i höften och känselbortfall i benet (pga att den transplanterade benmassan till ryggen togs från vänster höftkam, och då flyttades känselnerverna undan en stund, men känselbortfallet skall klinga av om några dagar) men såret på magen och själva ryggen känns över förväntan som sagt! Jag är förstås full med allsköns smärtlindring och det är därför jag mår så pass bra, men det är ändå skönt att känna att det fungerar enligt plan.

Nu har jag nyss ätit lunch (sittandes på sängkanten!!) och nu tänkte jag sova en stund innan det är dags för röntgen.

Sedan kommer maken, store sonen och pappa och hälsar på! <3 Tyvärr är lillen för förkyld för att få åka med :-( och det känns tungt för saknaden efter dem alla är stor, men jag är glad för dem som kan komma i alla fall! Pojkarnas snälla gudmor kommer och passar lillen under tiden <3

Avslutar med en bild på magen, svullen och dan men ändå;


Over and out för nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar