tisdag 21 oktober 2014

Två veckor

Idag är det två veckor sen operationen. 

Det firades med att min käre far skjutsade mig till lasarettet här hemma för att plocka bort agrafferna runt snittet. Allt såg fint ut förutom på ett ställe där det glipade lite i huden (dock inte ett öppet sår), det är på samma ställe som det vätskat igenom förbandet lite.

Nytt litet omslag där som skall sitta en vecka så skall det vara läkt sen och så kirurgtejp över resten. Det rekommenderades att jag ska ha det i ett halvår (!) för snyggast möjliga ärr. Byte av tejp varje gång jag duschar, naturligtvis. Inga solstrålar på ärret på ett år, men det sitter så pass lågt att det bör inte bli några problem.

I övrigt så mår jag ganska bra :-) Var lite för snabb med att minska på det långtidsverkande morfinet (korttids har jag inte behövt på över en vecka) sett till benet och följdsmärtor av det så i helgen så ökade jag tillbaka igen. Ger det någon dag till innan jag provar att minska igen.

Blir mer och mer rörlig även i vänsterbenet, så idag tänkte jag utöka min lilla "promenadrunda" litegrann. Går nu mer med ett ben per steg i trappen och jag kan sitta upp längre och längre stunder utan ökad värk. Det går framåt, alltså! :-) Det är jag väldigt glad över även om jag får erkänna att jag kanske inte har världens bästa tålamod alla gånger ;-) Bra tålamodsträning det här, alltså! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar