måndag 13 april 2015

6 månader

Nu har halvårsdagen för operationen passerat och det känns dags för en uppdatering av läget.

Jag är ännu inte helt smärtfri men det går åt rätt håll helt klart! Jag känner stor tillförsikt för framtiden (för det mesta i alla fall ;-) ).

Den ursprungliga ischiasen i höger ben är delvis kvar men är enormt mycket bättre för det mesta så jag har gott hopp om att den skall försvinna när jag läkt helt. 
Vänster höft där benmassan togs är också bättre, små steg framåt nu men fortfarande framåt. Där finns dock mest förbättringspotential fortfarande - ganska mycket känsel i vänster lår saknas ännu, och en del styrka likaså.

Så finns även mycket förbättringspotential i att stärka bålen mer - nu får jag äntligen träna djupa situps och liknande igen, yey! :-)

Jag har återupptagit kontakten med min gamla sjukgymnast så nu är jag där ca 1ggn/v, mycket bra.

Träningsmässigt så fungerar det nu mycket bra med cyklingen, håller mig dock ännu på distanser mellan 1-1,5 mil.
Utöver cyklingen och sjukgymnastiken så tar jag promenader samt löptränar i vatten med mitt Aquajogger-bälte, ca 30min 2ggr i veckan. Sakta ökar jag alla tider och distanser och det fungerar toppen - glädje!!

Och så ärret då - nu har jag slutat tejpa och även om det saknas en del känsel även på magen samt att jag fortfarande är lite svullen under så känns inte stygnen tydligt längre så de är nog upplösta de flesta nu :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar