söndag 26 april 2015

Hästlös och tragedi

Jag har sen ett par veckor tillbaka gått in i en ny fas av livet, den som hästlös. Nu är båda hästarna sålda.

Det spelar ingen roll att jag vet att jag tagit ett "klokt" och rationellt beslut - känslor är varken kloka eller rationella och det känns som att jag sålt två delar av mitt hjärta och jag saknar dem båda.

Dessutom har det slutat med fullständig tragedi för den ena av dem, mitt fina fina sto Chiquita. Hon fick komplikationer vid fölningen som ledde till att hon två dygn senare inte gick att rädda trots massiv veterinärvård från första stund. Fölungen - en fin hingstunge - lever och mår bra, han har fått en amma och kommer att klara sig utmärkt, tack och lov <3

Värre är det för nya ägarna och jag själv, såret i hjärtat är vidöppet och smärtsamt.

För min egen del gick försäljningarna att genomföra mentalt pga möjligheten att få ett eget föl efter Chiquita om några år och fortsätta hästeriet med. Nu blir det inte så och det spär på sorgen. Hon var tredje generationen hos oss.

Ibland undrar man över meningen med det som sker :-(

Sov gott, så högt älskade Chiquita <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar