måndag 6 april 2015

Nordiska trädgårdar

Förrförra söndagen, efter att ha slitit med surdegen till text halva natten, så fick jag belöning i form av ett besök på årets trädgårdsmässa. Jag tyckte jag var värd det ;-) och maken lika så <3

Fick sällskap av kompis E, så himla trevligt!

Det var mitt första besök på mässan och jag blev faktiskt lite besviken - hade förväntat mig mer inspirerande montrar och mer trädgårdsplanering, men vi hade trevligt ändå och ett helt litet gäng plantor  och även lite annat fick följa med hem.

Plantorna ligger nu i en säck jord i källaren och växer till sig, de som var köpta barrotade. 


De har växt till sig massor sen kortet togs, de trivs verkligen. Där är japanska underblommor, vit löjtnantshjärta, funkia och vita jättevallmos.

Så köpte jag ett gäng som redan var i kruka, tyvärr har smulgubbarna visat sig vara svårare än jag trodde att hålla liv i, men ett par plantor av dem är kvar i alla fall. Lagerblad, citrongräs, gula smultron, sockerärtor och brytsockerärt, stjärnbladig pelargon "Pony Tail", och en dvärgpelargon, Fragansia, doftande.


Så har jag köpt frön av Ranunkler och Annemoner som jag tänkte blötlägga idag.

Kul med nytt!

Påskhelgen resulterade dessutom i sticklingar av Eldkrona, Fuchsia och en engelsk pelargon från svärmor, kul :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar