torsdag 7 november 2013

Sittpuff

Så var den virkade puffen färdig. Jag måste säga att det har gått fort att göra den, sett till effektiv tid. Det har inte tagit många timmar.

Eller, nu ljög jag, för "färdig" är den faktiskt inte. Jag kommer att lägga ner ytterligare tid på fyllningen, för just nu är den alldeles för dåligt stoppad så den är ojämn och för mjuk. Den kommer bli mycket snyggare som välfylld.

Dock har jag haft bryderier om vad jag ska fylla den med och har försökt leta rätt på frigolitkulor i stadens byggaffärer utan framgång. Hopplöst!
Nu är den fylld med 5st billiga huvudkuddar från Jysk, vilket är minst 3 för lite. Har mina misstankar om att jag nog få sy ett riktigt innanmäte och sen sprätta alla kuddar och fylla manuellt istället, vi får se...

Puffen är ca 70cm i diameter och ca 45cm hög (på en höft sådär, ska mäta ordentligt senare..).

Har virkat den i Hooked Zpagetti och lite Hooked Fuzzilli. Ca 2,5 nystan Zpagetti gick det åt och ca 0,5 nystan Fuzzilli, virkat med nål 12.

Bättre bilder kommer när den är färdigstoppad :-)



2 kommentarer: