tisdag 21 januari 2014

Äntligen snö!

Tänk att snön kom till slut! Vi har inte fått några mängder precis, men tillräckligt för att åka pulka och tillräckligt för att kunna rida lite lätt på ridbanan.

Barnen är jätteglada, äntligen vinter!

http://www.youtube.com/watch?v=z4idhwM0_nY 

På söndag åker vi till Orsa Grönklitt för 5dagars familjemys, vår julklapp till svärföräldrarna. Härligt ska det bli! Vi längtar allihop.

Jag har förhoppningar om att kunna åka lite längd så nya pjäxor är inhandlade, mina förra gick sönder på Tjejvasan 2011 - vilket var min första säsong i längdspåret och sedan dess har jag inte stått på ett par längdskidor... Spännande, kan man lugnt säga!

Slalomskidorna får hänga med också, för att hjälpa store sonen att lära sig åka. Jag älskar att åka slalom, hoppas hoppas hoppas att vaden/benet håller ihop, så att jag kan åka lite "på riktigt" när jag åker till Sälen med tjejerna om 2veckor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar