onsdag 8 januari 2014

Nytt år - nya möjligheter!

Nu har jag funderat en tag på det gångna året.

Jag vill på ett sätt summera, men just nu så känns det övermäktigt med allt för mycket reflektion efter ett väldigt hektiskt slut av 2013. Tro mig, jag reflekterar för mig själv i mängd, men i skrift är ju något annat och ställer andra krav - något jag försöker minska på.

Julledigheten har varit väldigt välbehövlig, för hela familjen känns det som. Jag fokuserar på att bära med mig den positiva känslan så länge som möjligt, fokusera på alla positiva händelser från 2013 och hitta energi i allt som förverkligades, materiellt eller emotionellt. Övrigt försöker jag härmed att lämna där hän. Nytt år, nya möjligheter! 

Jag lovade mig själv när jag började blogga att jag primärt skulle använda den som ett vardagsverktyg för dokumentering av renovering och annat kreativt i vardagen, för att ha som motivation när tålamodet tryter. För min egen skull, och för att lägga fokus på en del av det som görs för egen del, familjärt eller hemma. Det jag känner för, eller det som hinns med. Platoniskt eller ej.

Det finns ju så mycket mer att skriva om och så mycket tankar i huvudet om allt och inget. Åsikter och känslor jag skulle vara road av att ägna tid åt att sortera och skriva ner, men tyvärr (riktat till mig själv) - jag är inte där just nu. Tiden och orken finns inte, och det visste jag redan innan. Mitt syfte med att ha denna lilla blogg är helt annorlunda påminner jag mig själv ånyo.

Den skall fortsätta att vara enkel och kravlös sett till min egen prestation och fungera som en liten samling av glädjeämnen, och ibland som en spegel av ögonblick i livet. För det gör den! Jag lyckas för det mesta! :-)

Heja heja!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar