måndag 27 januari 2014

Orsa Grönklitt

Vi är på semester i Orsa Grönklitt, vår lilla familj och så svärföräldrarna.

Laddade gullungarna väntade på att komma iväg, SOM storebror har längtat!!


Vi också, men längtan förtas onekligen en liten smula av allt packande. Herreminje vad mycket packning det blir jämt, och särskilt vid fjälltrippar! Tur att det finns skidboxar...

Vi åkte upp igår och resan gick över förväntan trots att lillebror bara sov 30min. Stopp vid Sågmyra herrgård för lunch.


Framme i Orsa lagom till middagen och sen blev det lite sent i säng och tidigt upp...dessutom sliten redan på förhand efter tokjobb för att kunna åka iväg, så lite trött har jag varit idag ;-) Lillebror vaknade nämligen sin nya vana trogen strax före fem (...) och halv sex kom även storebror och kröp ner hos oss. Några minuter senare kaskadkräktes lillebror över hela sig själv, mig och sängen...

Tack och lov verkar det bara ha berott på för mycket välling (han var vaken mitt i natten också, då var maken upp) - han kan ha lite känslig magmun ibland. Han har nämligen ätit med god aptit resten av dagen och har fått behålla allt :-) hurra!!! Hela familjen däckad i vinterkräksjuka hade onekligen varit tufft, särskilt borta...

Tyvärr var vädret dåligt idag, med blåst och snö, så fm spenderades inne med sällskapsspel. På em blev det sen en del längd för oss vuxna, lite pulka för barnen och så skattjakt med Berra Blåbär för storebror. En riktig hit!






Medan Calle roade sig med Bärra i skogen så fick jag plötsligt en stund över alldeles för mig själv! Jag klagade inte ;-)


Imorgon skall det tyvärr fortsätta snöa men vi satsar på att trotsa vädret och ge oss ut i backen ändå. Hann kolla in en bra grillplats inne i ett indiantält brevid barnbacken medan skattjakten pågick och den tror jag blir poppis bland barnen. Så vi packar med oss matsäck och åker dit på fm så får vi se sen hur dagen faller sig!

Storebror fick blodad tand på utflykter med Berra Blåbär och är nu inbokad på en skotertur med blåbärsklubben in i rovdjursparken imorgon em. Kul! 
Innan dess vill han äntligen få lära sig åka slalom, återstår att se om vi lyckas uppfylla det  ;-)

Nu har jag precis nattat om lillen för första gången i natt och dessförinnan slutfört dagens sjukgymnastik - den tar sin lilla tid... Tyvärr är mitt ben sämre efter bilresan igår men jag provade ändå att åka lite längd idag. Ett snällt flackt spår i knappa 30min, har lovat sjukgymnasten att ta det lugnt och det tänker jag hålla. Kändes "ok" och KUL! Första motionen förutom ridningen (vilket inte är så bara förstås! :-) ) sedan i början av september! Hurra!!! Hoppas slippa bakslag imorgon nu bara...

Rehab-programmet som det ser ut just nu, utförs 2ggr/dag;


Det känns bra, så här långt! Nytt besök hos sjukgymnasten på måndag. Först mer semester! Och sömn!! God natt...zzz

1 kommentar:

  1. Så otroligt skönt att det inte var nån kräksjuka!
    Hoppas ni får bättre väder och en riktigt härlig semester. Det är ni verkligen värda!

    SvaraRadera