lördag 4 januari 2014

Jullovsparadox

Det är lite lustigt det här med lov. Man skall få MER ledig tid har man tänkt sig, men så blir det aldrig så? Eller jo - det blir ju tid på en mängd saker som man saknar tid till i vardagen och det uppskattas verkligen, men inte blir det tid ÖVER inte, i alla fall inte här? Visst, det är ju ett aktivt val och vi klagar definitivt inte, långt därifrån, det känns bara lite paradoxalt...

Fast det som det blir tid TILL är massor av kvalitetstid med barnen, till träning, stallet, och inte minst sociala aktiviteter med familj, släkt och vänner. Något som känns otroligt värdefullt <3

Vi har förutom de julfiranden jag skrivit separat om även haft julfirande här hemma med pojkarnas gudmor med familj, julfirande med min syster med familj hos mamma där även stora delar av övriga släkten var med, träff med en av våra Londonbaserade vänner och hans familj, lekdag med våra goda vänner från tiden i Täby (SOM de stora killarna längtat och tjatat <3) och mycket annat.

Calle och Albin tar det lugnt en stund som omväxling...;


Idag körde vi IKEA i regnet, för att fixa nya garderober till sovrummet. Eller - komplettera de vi redan har snarare. Jag har tröttnat på att inte ha tillräckligt med plats i de garderober vi har för att kunna se och hänga upp allt jag vill, och maken uppskattade också tanken på mer plats, så nu har vi inhandlat två nya garderober till honom, så tar jag den dubbelgarderob vi har sedan tidigare. Det skall bli så skönt med gott om plats!!!(vilket förhoppningsvis gör att jag börjar utnyttja mina kläder, skor och annat mycket bättre!)

Det finns mycket bra grejer på IKEA...;




;-)

Så köpte vi även hyllor till min sy/pysselhörna. Ska se om det blir tid över till att få upp dem imorgon kanske? Önska kan man ju alltid ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar