måndag 9 december 2013

Junta igen

Förra veckan var minst sagt späckad med julmiddag på jobbet (inkl. respektive då vi inte är så många) på Fjäderholmarnas krog - helt suveränt - sedan mormors begravning, julfest på LC och så junta, denna gång hemma hos mig. Himla trevligt alltihop (förutom all sorg begravningen bar med sig, naturligtvis...) även om jag kände mig tämligen dränerad på energi särskilt pga mycket jobb och lite sömn. Tur att det bara var en vecka i sträck även om den även gav mycket positiv energi att spara inombords - denna v är istället helt tom, så tid för återhämtning finns.

Juntan blev lika trevligt som vanligt, och denna gång var vi fulltaliga igen då Eva kommit hem från den långresa de ägnat hösten åt. Mycket spännande att höra om såklart!

Jag hade lagat grön ärtsoppa med yoghurtbröd till, och så äppelkaka till efterrätt. Vi har fortfarande mycket äpplen kvar ute i förrådet, och de är fina ännu sålänge, så det blir nog egna äpplen till jul i år :-)

I pysselväg så var tanken att fixa klart en julklapp men jag hann inte förbi Panduro på vägen hem som planerat, så det blev hastigt och lustigt (..?) en ny sjal. Anna höll på med en jättefin variant som jag blev sugen på att prova på systemet på. Så jag gick efter en rulle Zpagetti och gick loss. Annas var gjord i jättefint tunt garn, motsatsen mot min alltså, men jag gjorde den som en kul sak att prova.

1h effektiv tid tog det! Sen var rullen slut...och jag nöjde mig så.

Har faktiskt använt den ett par gånger, så resultatet fick godkänt :)

Tack tjejer för ytterligare en härlig kväll!



1 kommentar:

  1. Tack själv! Och vad bra sjalen blev. Och på en timme!!! Bästa handarbetet :)

    SvaraRadera