onsdag 11 september 2013

En brödkorg på akuten

Min vad har bara fortsatt att krångla trots idog behandling med receptfria läkemedel. Så i måndags ringde jag husläkaren för tips.

Några tips fick jag dock inte utan de skickade mig till akuten för att utesluta blodpropp. Hej och hå.

Väl där efter nattning etc av barnen hemma, och mammas ankomst för att vara barnvakt (tack tack tack TACK - naturligtvis var maken på konferens långt hemifrån) så fick jag efter en del väntan som spenderades jobbandes (tack laptopen!) resp virkandes (hej brödkorg!) träffa en supertrevlig läkare som kunde utesluta propp. Tack för det :-)!

Istället fick jag en 10dagars dunderkur med antiinflammatoriskt och ordination om så mycket vila det går under den tiden (underbenet är ju liksom lite svårt att vila).

Jag sa som det var att jag så himla gärna  vill springa Lidingö... och frågade om jag kan hoppas på det, och hon förstod problemet ;-) Så hon menade på att det inte borde vara någon omöjlighet om jag bara ser till att ta medicinen alla 10dagar (om inte magen klappar ihop, men den brukar inte krångla) och vilar helt. Så nu lyder jag!

Här är brödkorgen, som påbörjades på senaste juntan och avslutades på akuten - Hooked Zpagetti, virknål 10. Ca 30cm i diameter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar