måndag 2 september 2013

Löpning i grupp

Tänk, vad roligt det kan vara!

Jag har tidigare levt i villfarelsen att jag inte skulle gilla att löpträna i grupp. Fråga mig inte varför, för jag har inget direkt bra svar, men jag tror det bottnar i en misstro på mig själv som löpare. Att jag inte skall vara "tillräckligt duktig" för att träna med andra.

Nu känns det himla skönt att ha slagit hål på den myten om mig själv för det är verkligen kul att se hur roligt det är att träna i grupp! Bra för motivationen likväl som bra för prestationen.

I torsdags och idag har vi varit ett gäng som kört backintervaller nere på Gröngarn. Pass tagna ur det träningsschema jag försöker följa, med en kombination av några km uppvärmning slätt, sedan lite rörlighet, koordinationslopp, och så intervaller samt nerjogg. Idag även lite löpskolning.

7xbacke i torsdags, 8xbacke idag.

Jag har haft en skruttig förkylning legat och lurat i kroppen men den har inte brutit ut, så idag tänkte jag att jag lika gärna kunde köra och se om den kommer fram eller om den tänker försvinna - det återstår nu att se imorgon...

Jag cyklade till stallet igår och kände mig lite stel på ett par ställen och att knäet inte var överförtjust precis, i övrigt kändes orken bra, särskilt i backarna och knäet höll sig i schack. Kul med framsteg!

Dock drog jag till lite i en baksida lår i koordinationsloppen - får se hur det känns imorgon... fasen - det märks verkligen att man inte är 20år längre!! Suck!!! Trots bra uppvärmning och väl avvägd träning. Jaja, det som inte dödar härdar och jag skall inte gnälla. Det finns de som har det betydligt värre ;-)

Nu måste jag räkna efter hur många pass jag är uppe i nu, hm. Pass 31 måste detta ha varit. Det tar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar