torsdag 19 september 2013

VAB x 2 och färdig must

I måndags VAB:ade maken och i tisdags jag, för store sonen. Då jag var han redan pigg som en spigg igen så igår onsdag så var de båda på förskolan igen (lillen fick också vara hemma, när vi ändå var hemma med storebror).

Imorse syntes det dock på lillebror att han inte var pigg när han vaknade och visst hade han lite feber (som sedan har stigit under dagen och jag har varit lika fascinerad som alltid över små barns förmåga att bara köra på, trots hög feber). Så idag har jag alltså VAB:at igen, och imorgon är det maken som blir hemma. Vi försöker alltid att dela så gott det går, enligt principen att den som har svårast att ställa in möten eller har massor på jobbet den aktuella dagen jobbar och den andra är hemma, och det fungerar hur bra som helst.

Nåväl. 

Carl valde själv att åka till förskolan imorse istället för att vara hemma och var väldigt nöjd med sin dag när jag hämtade.

Direkt efter förskolan så hoppade jag och killarna in i bilen och styrde kosan mot musteriet för att hämta vår äppelmust! På tisdagsVAB:en körde vi dit 4st papperskassar om totalt 50kg, och idag hämtade vi hem 29 liter färdig must :-) Smidigt!

Dessutom så är det så fantastiskt bra att Chiquita nu bor bara ngn km bort från musteriet (hemma på fodervärdens gård), så vi passade på att gosa med henne också på vägen <3 Hon mådde bara fint, underbart att se. Jag saknar henne...

Så blev det också lite lekparkslek innan hemfärd. Ingen lång stund pga febriga lillen, men ändå väldigt uppskattat av dem båda!


Dunkar redo att förpackas i mindre enheter och frysas...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar