söndag 8 september 2013

Långpass

Igår drog jag och ett par kompisar iväg på ett långpass, första passet med huvudsyfte att öka på antalet kilometer :)

Vi kunde glatt konstatera att det är himla roligt att vi nu kan springa 12,6km som den planerade rundan visade sig vara, i ca 6min/km-tempo, och prata under hela vägen utan problem! Det hade definitivt inte varit aktuellt för ett par månader sedan... Nu kändes det enkelt! Kul!!

Det enda som inte kändes kul är min förbenade vad/benhinna som krånglar. När knäet äntligen känna bättre så har problemet övergått till denna nya "plats" i kroppen istället. Suck och dubbelsuck.

Men med idog behandling och vila från löpningen under denna vecka (som kommer alltså) så hoppas jag att vara på banan igen sen. Behandlingen känns som att den redan börjat ge lite resultat i alla fall så jag håller tummarna!

Vill kunna köra på fram till Lidingö tjejlopp om 3v, och sedan kan jag vila från löpningen under längre tid om så krävs tänker jag. Känner mig besviken på att kroppen reagerar här och där trots att jag har ökat långsamt i träningsdos och längd, men det är väl bara till att acceptera att jag inte är 20år längre, hur hårt det än känns ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar