måndag 2 september 2013

Installad

Så var lille hästen installad för vintern <3

Resan till nya stallet var ett kapitel för sig med en bil som tyvärr inte riktigt ville samarbeta utan helst koka (svärfars jeep som tyckte det var lägligt att springa läck på kylarvätska :-P - tack och lov för händig stallägare i gamla stallet som kunde hjälpa mig som är tämligen okunnig på bilar!) men fram kom vi till slut efter lite depåstopp längs vägen.

Berra tog flytten med ro och blev väldigt snabbt kompis med sitt nya hagsällskap "Prinsessan". De kommer att få det toppen ihop.

Igår tog jag cykeln ut till stallet för första gången vilket både var otroligt roligt (tänk vad kul det kan vara att cykla fort :D ) och tog ungefär lika lång tid som förväntat. Ca 7,5km enkel väg visade det sig vara, perfekt vardagsmotion.

Berra fick inleda höstsäsongen med ett rejält bad från hovspetsarna till öronen och skötte sig med bravur. Han är ju bara barnet den lille - 3 år i år - så det mesta är nytt i hans liv som ridhäst men han tog det med ro. Jag är superladdad inför hösten, det skall bli så ROLIGT att få komma igång med honom och det känns så rätt i HELA hjärtat. Jag har saknat honom mer än jag velat erkänna, det är bara att inse det <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar