tisdag 27 augusti 2013

Min nya kompis!!

Berra har idag fått konkurrens om min tränings/egentid i form av den här nye träningskompisen!

En cyclocross, en Scott CX Comp närmare bestämt! Inte tillnärmelsevis lika charmig, kärleksfull och mjuk som Berra så han kan vara kolugn, men det känns grymt kul! Min första "riktiga" cykel, den jag har idag (och som såklart får vara kvar) är en rejäl sak med cykelkorg, upprätt position och barnsadel - en klassiker alltså men minst sagt långt från denna ;)

Jag bestämde mig för någon vecka sedan att seriöst satsa på tjejklassikern i år/nästa år. Börja med Lidingö Tjejlopp som jag ju redan tänkt springa, fortsätta med TjejVasan och därefter TjejVättern innan det är dags för VansbroTjejsim.

2010 gjorde jag de två första men sedan så gifte sig min syster och svåger på samma dag som Vansbro, så då hoppade jag över TjejVättern också eftersom jag ännu inte fixat någon cykel och ändå inte skulle kunna fixa hela klassikern det året.

Nu är jag ute i god tid med cykelfixet! Framförallt för att komma igång och cykla så mycket jag hinner innan vintern och hitta en träningsform som hyfsat lätt kan komplettera Berras och mina framfarter tillsammans under hösten, men också lite för att hitta en träningsform som är snäll mot knäna att komplettera löpningen med utöver hästeriet :)

När Berra flyttat till nya stallet i helgen så är det knappa 7km dit enkel väg - dvs perfekt distans att cykla. Därav att jag satsade på en cyclocross istället för en racercykel. Tror det blir kanon!! En cyclocross är en snabb "grusvägsracer" som blir väldigt snarlik en renodlad racer med andra däck på (vilka också inköptes redan idag då de var på rea, men de väntar jag till våren med att sätta på).

Tyvärr fanns inte min ramstorlek färdigmonterad så jag får hämta min nye kompis först imorgon (eller torsdag om jag inte hinner imorgon) - sen skall här cyklas!! :D

Undrar bara vad den skall heta? Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar