fredag 2 augusti 2013

Tjejkväll och virkning

I förrgår hade jag, Anna och Edyta en mycket trevlig vinkväll hemma hos Edyta. Vi hade först en tanke på att kanske ta oss vidare ner på stan, det händer ju inte allt för ofta precis, men eftersom det för en gångs skull (denna sommaren) regnade så kändes tanken på en uteservering inte allt för lockande. Det var mysigare under infravärmen och filtarna på uteplatsen istället ;-) Gott vin hade vi ju också :-)

Lite virkning blev det faktiskt, fast i form av garnkoll - jag hade tagit med mig en låda Zpagetti av partiet jag köpte tidigare. Jag kommer inte att lyckas virka upp allihop själv i första taget precis ;-)

Dock kröp det lite i fingrarna att prova en idé jag kom på under kvällen (eller eh - natten...) - eller snarare ett mönster jag provat i Tilda tidigare och ville prova i Zpagetti, så det blev en halvtimmes virkning innan sängen, man är ju lite knäpp ;-)

Virkade sedan klart det hela i bilen upptill Sthlm igår - det blev ytterligare en korg. Denna gång att fylla med godis till Calles bästis A med familj som vi lärde känna när vi bodde i Täby.

Den är ca 20cm i diameter, men ser mindre ut på bilderna tycker jag, kanske beror på snäckmöstret;



Tack Edyta och Anna för en toppentrevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar