tisdag 27 augusti 2013

Blodomloppet

Igår var det dags för Blodomloppet med Team Spindelmammorna! Kul att det äntligen var dags!

Jag hade väl inte den bästa uppladdningen med på tok för lite sömn och sedan jobbmöte ända in i kaklet men blev desto mer peppad efter att ha hoppat in i Annas bil som var fullastad med de andra tjejerna! Nu skulle här springas!

Det blev en riktig toppenkväll med skönt väder, trevlig bana och god välförtjänt picknick efteråt. Tack tjejer!!! Vilket team!

Jag hade som personliga mål att springa under 55minuter vilket jag inte gjort innan (loppet var 1mil och jag har inte sprungit så många "hela" milpass - bara två på träning (varav en på Lidingö) och så kvartsmaran i somras...) samt försöka fokusera på jämnt tempo oavsett folk omkring mig och att våga öka lite tidigare än sista km om jag orkade. Det höll!

Sprang i mål på 53.04, yey!! Det är jag supernöjd med! Och lite stolt över mig själv faktiskt :-)

Dessutom var det utan att vara kräkfärdig av utmattning, bara en sån sak ;-) (jag har fortfarande inte lärt mig att tycka det är särskilt skönt, nämligen...) Så det var något av ett mål det med :-)

Nu är det bara att träna vidare mot Lidingö Tjejlopp om en månad. Det är ju dock betydligt tuffare bana i och med att det är terräng, men nu ska min officiella målbild där vara 55minuter, banne mig! Är helladdad!

Bäst av allt - knäet är inte alls särskilt argt på mig idag! Visst känns det att jag tog i mer än vanligt igår, men det gör inte direkt ont. SÅ skönt!!

Maken sprang samma lopp han med, i ett lag från hans jobb. Han kom i mål på fina 46,17 - grymt bra jobbat!!! Jag har en bit kvar till hans form ;-)

Stort tack till våra underbara föräldrar/svärföräldrar (barnens farmor och farfar) som gjorde det möjligt för oss båda att springa genom att vara barnvakter! Ni är ovärderliga <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar