söndag 18 augusti 2013

En annan form av fredagsmys... (+ statistik och kräftskiva)

...är ett intervallpass som nästan frambringade blodsmak i munnen.
Inte den mysigaste fredagskvällen jag varit med om således, men skönt var det efteråt ;-)

Ett pass med 2km uppjogg, dynamisk rörlighet, ett par koordinationslopp, totalt 4km intervaller (hualigen) och sist 2km nerjogg + stretch. Bra blandning!

Passet var nr 26 i ordningen, nummer 25 totalt som jag registrerat med GPS-klockan.

Roade mig tidigare med att kolla på sammanställningen av de 25 passen (tack Garmin Connect! :) );

Distans - 150km

Tid - 14.01.39

Höjdstigning - 902m

Medelfart - 5.39min/km / 10.7km/h

Medelpuls - 169slag/min

Sedan dess har jag sprungit pass 27, igår lördag. 7km så kallad "lätt distans" enligt träningsprogrammet. Gick bra och jag sprang på lite snabbare än tänkt, även om benen kändes ganska sega efter fredagskvällen så det gick verkligen inte snabbt i ordets bemärkelse... Fast det gör det å andra sidan aldrig när jag är ute mer än i intervallerna ;-)

Idag har jag träningsvärk i vaderna och baksida lår, samt lite mer känningar i knäet, men tyvärr (eller snarare som tur är) så kan jag inte lasta löpningen för det, utan faktumet att jag dansade loss i högklackat halva natten igår. Är huvudet dumt får kroppen lida ;-P Min mors kompisgäng hade sin traditionella kräftskiva med liveband, väldigt trevligt precis som vanligt med himla bra fart på dansgolvet - också det precis som vanligt!

Mindre roligt att slungas tillbaka till livet som småbarnsförälder i morse när lillen 3h efter vår hemkomst (killarna var hemma med svärföräldrarna som barnvakt) tyckte det var dags att kliva upp. Men det kostar att ligga på topp, helt enkelt ;-)! Sängen kommer att vara extra skön ikväll...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar