onsdag 14 augusti 2013

Löpning och ekorrhjul

Så var det dags för lite löprapporter igen, i brist på tid för kreativitet och annat när ekorrhjulet nu börjat snurra på för fullt igen. Dvs vardagen med jobb och förskola för hela slanten.

Lillen är nu färdig med inskolningen och allt har gått bra :) Han är i princip alltid glad och tyr sig till pedagogerna om han någon gång är ledsen. Han har nu förknippat avskedet med att vi går, så han är lite ledsen då, men sedan går det snabbt över när vi gått enligt pedagogerna. Skönt, för det känns i hjärtat att lämna <3

Storebror är glad över att vara tillbaka på förskolan igen och trivs med att ha lillebror där. För storebrors del så har det börjat flera nya barn i hans ålder på förskolan och de verkar ha funnit varandra superbra, kul :)

Löpningen går framåt. Jag hoppas verkligen att jag kommer att kunna upprätthålla den även efter att hästen stallats in från betet igen, men det tror jag. Det handlar ju mest om prioriteringar...som kan vara nog så svåra!

Nåväl. Pass 23, 24 och 25 har klarat av sen sist (nr 2, 3 och 4 i träningsprogrammet). Nr 23 var 6km sk "lätt distans", dvs ca 5.50-tempo som jag körde en sen kväll vid Gröngarn. Det var jag och boskapen på dyarna, i dimma. Nästan magiskt, faktiskt. Försökte springa på så plant underlag som möjligt för att skona knäet som inte är helt bra men håller sig i schack :)

Nr 24 var med löpartjejerna i elljusspåret. 8km i 5.50-tempo och sedan 5x100m koordinationslopp. Jösses, vad annorlunda det kändes att köra koordinationsloppen (och knäet jublade inte direkt, men det gick ändå ok ändå)! Det var en intressant upplevelse, som gett träningsvärk UNDER fötterna och på ett par andra mystiska ställen. Summa sumarum ett bra och roligt pass! Tack tjejer!

Nr 25 var nu ikväll, återigen 6km "lätt distans", som dock fick en touch av intervaller mot slutet då jag behövde få sträckan att bli längre så jag sprang upp och ner för en 250m lång (men rätt flack) backe några gånger. Jag sprang ute vid betet efter att ha gosat med min fyrbente prins som fortfarande går och äter gräs på heltid och har det allmänt bra <3
Så lite allmän styrketräning när jag kom hem igen.

Nu marsch i säng, 05.55 går tåget imorgon bitti igen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar