tisdag 4 juni 2013

Äntligen färdigt!

I hallonlandet. Det blev det för några dagar sedan, men jag har haft så galet mycket att göra att bloggtiden har helt försvunnit. Jobba jobba jobba jobba och sova någon h ibland, så ser livet ut just nu. Det känns så i alla fall. Självklart är det dock inte så (för barnen kräver ju sitt <3 ), men så särskilt långt ifrån sanningen är det inte.

Dock är det "bara" en väldigt intensiv fas just nu, som kulminerar på fredag, så jag har förtröstan ändå. Dessutom är det snart semester!

Så istället för att vara frustrerad över att inte hinna ut och påta i trädgården i den omfattning jag skulle vilja, så tänker jag på det jag faktiskt hunnit med där ute, och då blev det hallonlandet som fick fokus denna gång.

När vi flyttade hit var det en ren djungel. Nu är det riktigt organiserat om jag får säga det själv :-)! MASSOR (i underdrift) med rotogräs, sniglar och gamla plantor samt 6 säckar täckbark senare...

Förra året fick vi ca 21 liter hallon, blir spännande att se hur mycket det blir i år! Jag gick rätt hårt åt häcken i höstas, så jag tror inte att det blir lika mycket, men det ser ändå mer lovande ut än jag trodde!

Här är landet när vi fick tillträde;


Och här är det nu idag (jag började dock förra året, så allt är inte gjort nu :) );



Det visade sig förra året finnas både rabarber, vinbär x2 och krusbär där i. Samt nu mer även en blåbärsbuske, som vi planterat nu i år. Vi satte en till, på en annan plats, förra året. Förhoppningsvis hinner vi få ner några jordgubbsplantor brevid blåbäret i landet också, sedan är det fullt! Det är nog egentligen för mörkt där för jordgubbar, men jag tänker göra ett försök ändå.

Då har vi hallon, blåbär, smultron, jordgubbar, björnbär, krusbär, vinbär, rabarber, vindruvor och äpplen att se fram emot - mums!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar