torsdag 27 juni 2013

Löpning #9 & 10

Ja, jag kämpar på med löpningen så gott jag kan. Det har varit svårare att få till tiden (att träna alltså) än jag trodde - löpning är "för lätt" att flytta på i stressiga perioder, jämfört med hästarna som ju kräver sitt oavsett, på gott och ont.

Dock tycker jag att jag känner lite resultat trots att jag inte hunnit med så många pass som jag hoppats på vid det här laget. Förmodligen beror det mest på att jag börjar hitta andningen och rytmen bättre, men kul är det hur som helst :-)

När jag satt och bläddrade igenom passen på Garmin Connect, en toppensajt som är kopplad GPS-klockan (och är helt perfekt för nördiga som jag som gillar statistik...) så såg jag att ja missat att skriva om ett pass, ett 5km's i vanliga elljusspåret för ett tag sedan.

Det gör de senaste passen till nr 9 och 10 i ordningen. Nr 9 var på midsommaraftons fm. Utan frukost (Christian skulle ut och hjälpa till med förberedelserna till firandet, så jag fick äta efter passet för att hinna ut), med väldigt dålig sömn och dessutom i stark sol så var inte förutsättningarna de bästa för en beginner som jag men det gick verkligen över förväntan måste jag säga! Jag kände mig pigg :-) Jag hade inte så mycket tid på mig dock så en ny runda som visade sig vara 4,2km fick räcka. Kul var det!

Igår var det dags för pass 10 vilket firades med intervaller i den sena timmen efter att jag kom hem från jobbet (ännu utan middag..) Jag gissar att jag knappast behöver skriva att det var tungt...men väääldigt nyttigt kändes det som. Och det var väldigt gott med mat efteråt ;-)

Så idag är jag lite lagom mör. Ser dock fram emot nästa pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar