tisdag 25 juni 2013

I jordgubbslandet

En av mina absoluta favoritaktiviteter på sommarlovet som barn var att plocka jordgubbar på självplock. Jag minns att jag riktigt tjatade om det, och att lyckan var stor när vi åkte iväg.

Nu som vuxen är jag fortfarande lika förtjust i självplock, så idag bar det iväg. Jag, barnen och mamma. Solmogna, solvarma jordgubbar av favoritsorten Polka. JÖSSES vad goda de var!

5liter blev det, sen tyckte Cedrik att det räckte. Det gjorde det också, med råge, även om det inte räcker till sylt. Syltbär åker jag och plockar en annan dag om andan faller på :-)

Vi har satt i oss 3liter redan...och ganska mycket fick följa med lilla farmor (min alltså) hem när hon kom på oväntat besök. Hon hade gått vilse, så jag och Calle följde henne hem och sällskapade en stund. Jag tröstade henne med att det är fantastiskt att hon ORKAR gå så långt som hon gjorde igår även om det blev tokigt, för det hade hon definitivt inte klarat för ett par månader sedan. Lilla fina farmor <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar