onsdag 26 juni 2013

Mitt enda liv

Sitter nu på väg hem från jobbet 14h senare. De senaste veckorna har varit smått hysteriska, och än är det mycket kvar att göra innan semestern. Allt jag önskat hinna innan dess kommer inte hinnas med men förhoppningsvis det mesta. Tur att jag i gillar mitt jobb, det underlättar! :-) 

Jag har ju varit föräldraledig två dagar i veckan senaste 2 månaderna och det har varit fantastiskt <3 även om det gjort jobbet lite stressigare eftersom det sammanföll med en intensiv period i ett projekt som är helt och hållet mitt.

Nu är det dock vara 2 dagar innan 5,5 veckors ledighet som jag skall njuta till fullo av med mina nära och kära <3

De sista timmarna på jobbet idag så poppade jag på sonos-systemet på hög volym. En av mina favoritlåtar fick gå varm - "Mitt enda liv" med Gudrun, från Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar, som jag både sett och lyssnat på. Har ni inte gjort det, så gör det!

Jag behöver den här låten när jag är inne i en stressad period. Den har en fantastisk melodi som alltid får mig att le även om den hör ihop med en djup text och sammantaget får låten mig att landa i nuet en stund för det här är mitt enda liv, det enda liv jag kommer få och det gäller att ta tillvara på det även i de mer stressiga perioderna :-)

Mitt enda liv
Det enda liv jag haft
Det enda liv jag kommer få
Det enda liv jag någonsin velat ha

Mitt enda liv

Se här är mina drömmar, du kan nästan ta på dem
De skimrar där som då, långt nere på botten av en sjö

Här är min vilda längtan
Här är min jävla trasighet
Här är mitt högmod,
så se på mig för jag ska aldrig,
aldrig dö

Mitt enda liv
Det enda liv jag haft
Det enda liv jag kommer få
Det enda liv jag någonsin velat ha

Här är allting som jag drömde om
Här är allting som jag hoppades på
Här är allting som jag vågade bara modet räckte till

Mitt enda liv
Det enda liv jag haft
Det enda liv jag kommer få
Det enda liv jag någonsin velat ha

Här är min vilja att få leva
Här är bönerna som bar mig
Här är mitt hjärta som bultar,
blöder för allting som jag vill

Mitt enda liv
Det enda liv jag haft
Mitt enda liv

Mitt enda liv

Det enda liv jag haft

Det enda liv jag kommer få

Det enda liv jag någonsin velat ha

Mitt enda liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar