torsdag 13 juni 2013

Löpning 4 o 5

Efter 1v med ont i halsen och sedan så mkt jobb att jag bara lyckades klämma in ett enda pass där, så är det bara att inse att jag måste förlänga tiden för mitt mål att springa 12 pass innan midsommar lite. För enkelhetens skull drar jag till med sista juni, det blir inga problem om jag inte blir sjuk.

Pass 4 var mitt i jobbhetsen då jag var så stressad att jag försökte springa 3km så fort jag kunde, och dessutom hade laddat med "dålig" mat, för lite vatten och på tok för lite sömn. Dessutom var det gassande sol och jag hade en tid att passa. Som upplagt för succé med andra ord! :-P Ibland är man (jag) så korkad att hälften vore nog.

Det var så sjukt tungt att jag tappade den mesta tron på mig själv som framtida löpare kan jag säga...trots att det bara var 3km. Bläää.

Så jag har dragit extra på att ta mig ut igen. Igår fanns dock inga andra ursäkter än ren lathet, så jag sparkade mig iväg vid 22-tiden och fick en fin tur. Sprang i mitt "vanliga" (om man nu kan räkna så få ggr som en vana :-P) tempo och testade en ny sväng. Den visade sig vara kortare än jag gissade på så det blev bara 3,4km, men med tanke på att jag behövde känna att det var enkelt så fick det duga så. Målet var att komma ut. Så nu är det "bara" att kämpa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar