onsdag 12 juni 2013

Juntadax igen!

Igår var det dags för junta igen, denna gång hos Maja. Som vanligt himla trevligt!

Majas man hade lagat underbart god kronhjortstek med potatisgratäng, och Edyta hade fixat en rabarberpaj så magen stod i fyra hörn, tur att vi hade promenerat 1,5 mil tidigare under dagen ;-)

Efter promenaden så lyckades vi knö in 4 barnvagnar i stadens lilla garnbod för inhandling av garn inför juntan.

Vi skall producera ett gäng bebismössor i form av bröst som skall säljas under rosa månaden till förmån för bröstcancerfonden.
Igår började jag på min första, så gjorde jag klart den på tåget idag.
Nästa skall jag virka med en större nål tror jag, men i övrigt blev den helt ok för att vara gjord mer eller mindre på känn - det enda som fattas är en bebis att prova den på! Min bebis är ju ingen bebis längre...

1 kommentar: