onsdag 19 juni 2013

Löpning #7

5km i vanliga elljusspåret. Jag hade sagt åt mig själv att varken springa mer eller mindre just detta pass, för om det skulle kännas enkelt så ville jag vara rädd om den känslan, och skulle det kännas tungt så behövde jag träningen. Jag är ju nybörjare på det här fortfarande!

Jag ångrade mitt löfte lite när jag sprungit de fem kilometrarna och fortfarande kände mig pigg, så det var nära att det blev några km till ändå. Jag är dock glad för mitt val för vetskapen om sträckan fick mig att våga öka tempot ganska rejält sista kilometern och det var himla kul att se att jag orkade det! Sista kilometern av spåret är dessutom utför, så det är enkelt att ta i lite extra :-)

Totaltiden blev nästan 1 minut bättre än tidigare, så nu är mitt mål på detta spår inte långt borta! Det känns dock som att det kommer bli betydligt svårare att korta tiderna framöver... Kul att det går framåt hur som helst :-)

1 kommentar:

  1. Vad kul!
    SJälv har jag blivit sjuk och fått ont i knät :(

    SvaraRadera