måndag 17 juni 2013

Envis kvinna reder sig själv

...med hjälp av envis son.

Inte nog med att komposten skall upp på släpkärran, den ska ju av på Återbruket också *puh*

När jag stod där och skottade som bäst, med store sonen som god hjälp, så kunde jag konstatera att Återbruket inte är ett särskilt jämställt ställe. Det var enbart män där idag (sisådär 20-30st) förutom jag. 
En annan kvinna var där, och hon stannade kvar i bilen medan mannen körde ris.

Min man var hemma och nattade yngste sonen. 

Vi brukar inte aktivt tänka på jämställdhet här hemma, för det är så självklart hos oss, den finns per automatik. Jag hoppas inte att Återbruket speglar verkligheten, för då är det fortfarande långt kvar för många...


2 kommentarer:

  1. Jag bor typ på Återbruket och har ALDRIG sett en tjej/kvinna arbeta där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det väl märkligt?! Igår när vi var där var det dock en annan kvinna där, tillsammans med sin man, och tömde gräsklipp...

      Radera