måndag 7 oktober 2013

En weekend på egen hand

Jag har haft en långhelg i Skåne, närmare bestämt i Flyinge, för årets Avel och Sportchampionat för varmblodiga ridhästar.

Det var i år 10:onde året i rad! Detta är en av mina två ensamma helger på året, denna helt vikt åt mig själv och hästnörderi på hög nivå. Inget glamouröst och ungefär så lång ifrån en stadsweekend eller några dygn på spa som man kan komma, men ändå så avkopplande och underbart på sitt sätt för en hästtjej som jag, trots hårda bänkar, köldgrader och halvtaskig mat.

Jag har träffat fina vänner, babblat, skrattat, frossat i fina hästar, blivit varm i hjärtat av kanske inte fullt så fina hästar, drömt om framtiden med mina egna hästar, dansat så mkt vaden tillåter, druckit lite vin i glada vänners lag och levt fullfjädrat campingliv.

Helgen startade med reskaos och jobbkaos i vanlig ordning. Det har tyvärr blivit en tradition det med, att jag alltid lyckas inleda den här helgen med andan i halsen och jobbångest. Så även i år.
Tack och lov så kunde jag sen koppla av och "bara dö" - precis vad jag behövde <3

När man tittar på championaten så får man så mycket inspiration att ta med sig hem. Mitt stora mål för Berra kommande år är sedan länge att han skall kvala till 4-årschampionatet i antingen hoppning eller fälttävlan - det står skrivet i stjärnorna om vi lyckas men provar man inte så kan man inte heller lyckas :-), och nu är jag riktigt taggad! Jag ser verkligen fram emot våren.

Fin utsikt över Flyinge Kungsgård och dess utebana från A la Carte-tältet;

Och så Paco och Frida - mina vänner B och J's otroligt mysiga hundar som självklart också var med och campade!


J hade 3 hästar till start, en 5-åring och en 3-åringi dressyren och en 3-åring i hoppningen. Alla hästarna gjorde fina insatser och toppades av en fantastisk tredjeplats i hoppningen! 

Tusen tack alla inblandade för i år, vi ses igen nästa år! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar