fredag 11 oktober 2013

Kroki

Igår var jag medbjuden som gäst på LC, Ladies Circle, en väldigt trevlig förening för kvinnor upp till 45år.

Kroki stod som mötesaktivitet för kvällen, och vilken nostalgitripp det blev!

Det har gått lååååång tid sen sist, gissningsvis åtminstone 8år. Oj oj oj. Men så roligt det var! Jag var horribelt ringrostig (såklart), och jag har väl aldrig varit någon stjärna på kroki, men det spelar liksom ingen roll, det var bara att släppa loss och köra på - Så KUL!

Under utbildningen tecknade vi nämligen en hel del kroki. Förutom ett antal pass under den konstnärliga verksamheten och formläran, så anordnades kvällskroki regelbundet på skolan. Jag var dock inte den mest flitiga besökaren där pga mitt hästliv som då var väldigt intensivt, men ibland kom jag iväg. 

Nåväl. Det gav mersmak att ta upp skissandet igen, om än inte kroki (det är ju inte alldeles enkelt att hitta tillfällen) så åtminstone "basic" skissande. Det tillhör mitt yrke - "handen är arkitektens skarpaste verktyg" - men glöms bort i den datoriserade arbetsmiljö som är vår vardag nu för tiden, och jag har inte skissat "på riktigt" sen skolan i princip...många år sedan nu m a o!

En skiss från gårdagen, en relativt snabb posering på 10min;


Sedan avslutades kvällen med härlig plockmat och ett par glas vin i alla glada LC:ors lag. En mycket trevlig kväll som dock lett till viss trötthet idag ;-) Tur att det är fredag! Om än med väldigt mycket jobb att göra innan det blir helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar