torsdag 24 oktober 2013

VAB-marathon

Ja, här hemma har det nu VAB:ats i 2veckor... Tur vi är två som delar!! Idag får de dock gå till förskolan igen båda två, måtte de hålla sig friska ett tag nu. I alla fall tills vi båda vuxna kommit ifatt lite på jobbet... :-o Då och då vore det skönt att ha en typ av jobb där en vikarie utför ens jobb om man är borta.

För att få utlopp för lite uppdämd kreativitetsenergi härom kvällen så satte jag mig och sydde en stund.

Det blev det draperiprojekt till groventrén som jag så länge tänkt få till. Jag tror min man har svårt att förstå prioriteringsordningen i mina tankar ibland, med tanke på allt halvfärdigt som redan ligger här och där, men detta projekt var plötsligt perfekt att smita mellan med ;-)

Klockan tickade på så för att få lite hyfsat med sömn den natten så blev det färdiga draperiet inte struket, men vad gör väl det. Det får bli en annan gång om det inte hängt ut sig tills dess ;-) Det blev i alla fall uppsatt!

Anledningen till draperibehov;




Mycket trevligare genast!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar