torsdag 31 oktober 2013

Det rör på sig! Eländesvaden del x

Efter att ha fått remissbekräftelsen från mitt hemsjukhus och därefter i frustration kontaktat en idrottsklinik i Stockholm som fått goda vitsord på olika träningssajter på nätet i hopp om kortare väntetid, så fick jag en återbudstid på den kliniken redan två dagar senare, dvs idag! 

Nu har jag just kommit från deras ortoped med en remiss till magnetröntgen inom maximalt 2 veckor och återbesökstid hos läkaren inom en vecka efter det. Alltså har jag kapat åtminstone 3 månader! Helt otroligt skönt!!

Anmärkningsvärt i sammanhanget är att idrottskliniken är knuten till landstinget i Stockholms län - så något som i mitt landsting (ett annat) hade tagit mig minst 5 månader att få till stånd, förmodligen mer, nu kommer att vara avklarat på ca 2 veckor. Och ingen är gladare för det än jag just nu!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar