måndag 29 april 2013

32årskalas

Efter Eskilstuna så kokade jag indisk kycklingcurry med kryddris, gurkraita och chapatibröd samt Schwarzwaldtårta så det stod härliga till. Då jag lagade till 20 personer istället för receptens 4 så valde jag att ta det lite försiktigt med en del kryddor i curryn vilket jag tror var ett bra val, för det blev i mitt tycke alldeles lagom starkt för att passa många.

Det enda som var lite meckigt när det nu var så många som skulle äta var chapatibröden, eftersom se skall stekas precis innan servering. Som tur är fanns Bella och Jonathan på plats och hjälpte till :) Tack igen!

All maten blev uppskattad av alla, inklusive Calle som är inne i en lite rätt kräsen period, kul! :)

Det var ett mycket trevligt kalas, och det känns som en riktig ynnest att ha så mycket nära och kära på nära håll. Extra roligt att min mormor och morfar fortfarande orkar vara med och kalasa, 87 och 89år unga <3 Så fick jag dessutom en himla massa fina presenter, jösses! jag måste ha varit extra snäll i år :-) Allt ifrån smycken till ett hösilagenät, en sticksåg, en konsertbiljett, en tavla, en klätterros, blåbärsbuske, sopset mm, wow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar