fredag 12 april 2013

Lyckat test

Efter förra veckans test av halvfärdig gröt till frukost på jobbet (en havregrynsblandning från Axa i portionsförpackning att hälla kokande vatten över), så bestämde jag mig för att testa att göra lite olika blandningar själv. Jag menar - det var ju inga konstigheter i blandningen jag köpte utan den enda skillnaden mot att koka egen gröt på spisen/i micron var ju att blandningen blev tillräckligt färdig med "bara" lite varmt vatten på toppen som sedan fick dra någon minut.

Sagt och gjort.

Jag har nu köpt lite olika blandningar av torkad frukt och frön och blandat dem med fiberberikade havregryn och idag var första testet. I med en av blandningarna i en kopp, på med varmt vatten från kaffemaskinen och vänta någon minut. Fungerade hur bra som helst :)

Gojibär, tranbär, russin och linfrön med lire lite flytande honung på toppen blev det idag. Gott! Nu orkar jag fortsätta vara effektiv en stund till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar